wtorek, 9 października 2012

Polskie Tatry - cz. II

No i jestem po troszkę dłuższej przerwie :) Wracając w Tatry do Doliny Pięciu Stawów, o której muszę napisać kilka słów. Jest to wysokogórska polodowcowa dolina o długości 4 kilometrów i powierzchni 6,5 kilometra kwadratowego. Cała dolina leży na terenie Tatrzańskiego Parku Narodowego, na wysokości około 1625-1900 metrów nad poziomem morza. Całość krajobrazu doliny tworzą granitowe szczyty Tatr, gruzowiska olbrzymich głazów oraz tafle jezior :)

Przy samej dolinie znajduje się sześć szlaków turystycznych w tym jeden zielony, jeden niebieski oraz dwa żółte i dwa czarne. Innymi słowy mówiąc każdy miłośnik gór z różnym poziomem doświadczenia znajdzie coś dla siebie.



Po dotarciu do schroniska postanowiłam spędzić tam noc. Ponieważ nie lubię podróżować po górach po zmroku :) Niewątpliwie musicie wybrać się tu zimą ponieważ miejsce to wygląda przepięknie. Ja niestety nie miałam takiej okazji. Poniżej zamieszczam kilka fotografii:




Po powrocie na kwaterę postanowiłam dać sobie jeden dzień odpoczynku i zwiedzić całe Zakopane. Muszę przyznać, że jest to jedna z ładniejszych miejscowości w jakiej byłam. Krupówki to na prawdę ciekawe miejsce, które powinien zobaczyć każdy z was. Dużo można by pisać o Tatrach, szlakach górskich, jeziorach i stawach ale jak to zawsze bywa podczas moich wypraw nie mam czasu na zobaczenie wszystkiego a co za tym idzie mogę opisać tylko rzeczy, które widziałam :)

Mam dzisiaj troszkę wolnego dlatego też postanowiłam, że jeszcze dzisiaj dodam kolejny wpis z mojej następnej podróży :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz