poniedziałek, 17 września 2012

Tym razem troszkę bliżej - Polskie Tatry

Oj jakiś czas mnie nie było ale już wróciłam po wakacjach i mam zamiar kontynuować moje wirtualne podróże po całym świecie. Dzisiaj pierwszy raz od czasu stworzenia bloga nie wyjadę za granicę naszego kraju :) Ponieważ tym razem wybieram się w Tatry.

Dużo można by tu pisać ale w skrócie powierzchnia tart wynosi 785 km², z tego około 175 km² leży na terenach naszego kraju. Pozostała części około 610 km² znajduje się natomiast na obszarze Słowacji. Tatry dzięki przynależności do Światowej Sieci Rezerwatów Biosfery UNESCO oraz ustanowionych na ich obszarze Tatrzańskiego Parku Narodowego i TANAPu są objęte ochroną.


Pewnie nikt z was się nie zdziwi jeśli powiem, że postanowiłam zatrzymać się w Zakopanem. Przpiękna miejscowość, która zna chyba każdy. W okresie letnim jest tu pełno turystów nie tylko z Polski. na ulicach można spotkać ludzi mówiących po angielsku, niemiecku a nawet japońsku. Co przyciąga tych wszystkich turystów do Zakopanego? Z pewnością są to przepiękne widoki.

Pierwszy dzień rozpoczynam od zwiedzenia Morskiego Oka. W kilka minut niewielkim busikiem z Zakopanego dostaję się pod Morskie Oko, gdzie czeka mnie przynajmniej godzinna wędrówką pod górę. Znając jednak moją kondycję fizyczną i zapał do tego typu wyzwań bardziej optymalnym czasem wydają się 2 godziny :)

Udało się i po niespełna 2 godzinach przed moimi oczyma stoi przepiękny widok sporego jeziora w górach. Dookoła pełno rodzin z dziećmi, gdybym chciała zliczyć wszystkich to chyba nie wystarczyłoby mi na to dnia. Jednym słowy mówiąc bardzo dużo.... Wraz z przyjaciółmi poszukujemy troszkę wolnej przestrzeni nad brzegiem jeziora. Godzinny odpoczynek niewątpliwie dobrze nam zrobi w tym momencie.

Kolejnym etapem mojego pierwszego dnia w Tartach jest Dolina Pięciu Stawów, do której podobno jest jak rzutem beretem. O tym jak ludzie lubią przesadzać z odległościami w górach i dla jednych 100 metrów to jak dla mnie kilometr. Szczegóły z drugiej części opisze jeszcze w tym tygodniu.

Wszystkim stałym bywalcom mojego bloga, chciałabym również podziękować za wsparcie i miłe wiadomości jakie od was dostaję :)





1 komentarz:

  1. Jestem miłośniczką podróży po Polsce. Uważam że mamy naprawdę dużo fantastycznych miejsc do zwiedzania,do zdobywania (jak opisane tu Tatry) niekoniecznie trzeba wyjeżdżać za granicę.
    bardzo fajny blog.
    pozdrawiam
    http://salt.aero/

    OdpowiedzUsuń