piątek, 12 października 2012

Mityczna Grecja cz. I

Nie myślałam, że tak szybko pojawi się kolejny wpis :) Tak jak już zdążyliście zauważyć tym razem wybrałam się w podróż do Grecji. Jest to kraj położony w południowo-wschodniej Europie. Graniczy z takimi państwami jak: Albania, Bułgaria, Republika Macedonii oraz Turcja. Ciekawym faktem jest, iż Grecja ma dostęp do czterech mórz: Egejskiego, Jońskiego, Kreteńskiego oraz Śródziemnego. Dużo można by pisać o  klimacie, krajobrazie tego przepięknego Państwa, ale lepiej jak sami to zobaczycie :)







Czyż nie jest piękna? Kilka fotografii oczywiście nie oddaje całego uroku ale będziecie przynajmniej wiedzieć co możecie tam zobaczyć. Całą swoją podróż rozpoczynam od wylądowania w Atenach. Miasto to ma cudowną historię, którą reprezentuje wiele zabytków.

Pierwsze miejsce do jakiego się udałam to Partenon, chyba jeden z najbardziej znanych zabytków w Grecji. Będąc w tym przepięknym mieście nie możemy zapomnieć o odwiedzeniu takich miejsc jak: Propylej , Erechtejon, Apteros, Teatr Dionizosa w Atenach, Areopag, Pozostałości biblioteki Hadriana, Świątynia Zeusa Olimpijskiego i wiele więcej. Ciężko byłoby wymienić mi tutaj wszystkie miejsca, które są warte uwagi. Z pewnością Wy też będziecie musieli wybrać kilka zabytków z tej długiej listy.
Grecja to nie tylko zabytki to również miejsce narodzin demokracji, filozofii oraz wszystkim znanych Igrzysk Olimpijskich.

Może tu zakończę mój wpis i dam Wam troszkę czasu na zapoznanie się z Atenami i wszystkimi zabytkami jakie możecie tam zobaczyć. W kolejnej części wybierzemy się na wyspy otaczające Grecję i zwiedzimy kilka miast.

1 komentarz:

  1. Muszę się koniecznie wybrać - w ubiegłym roku zwiedziłem Turcję Egejską i jestem zachwycony grecką kulturą w tym rejonie. Pora udać się więc do serca Grecji :)

    OdpowiedzUsuń