poniedziałek, 23 kwietnia 2012

Tym razem Hiszpania cz.I

Witam wszystkich po długiej przerwie. Mam nadzieję, że przez najbliższe dni uda mi się troszkę nadrobić zaległości i znowu będziecie mogli czytać ciekawe treści na tematy podróżnicze.

Więc zaczynajmy, na cel mojej kolejnej podróży wybrałam Hiszpanię. Kraj ten położony jest na Półwyspie Iberyjskim i graniczy z Portugalią, Francją oraz terytorium brytyjskim, Gibraltarem. Hiszpania to chyba jeden z krajów Europy, który może pochwalić się najpiękniejszymi krajobrazami. Tym razem swoją podróż rozpoczynam od wylądowania w stolicy kraju -  Madrycie.

Madryt jest stolicą Hiszpanii od 1562 roku oraz największym centrum ekonomicznym, finansowym oraz administracyjnym w kraju. Łączy w sobie nowoczesną infrastrukturę oraz historyczne zabytki kulturowe np. Pałac Królewski czy też XIX-wieczna Biblioteka Narodowa.  Latem Madryt zamienia się miasto pełne festiwali dla każdego. W połowie maja mieszkańcy miasta świętują Feria de San Isidro natomiast w sierpniu odbywa się Verbena de la Paloma.

Jak zwykle niezbyt długi czas jaki mogę spędzić w jednym miejscu sprawia, że muszę ograniczyć się wyłącznie do najważniejszych zabytków i atrakcji. Tym samym udaję się od razu do El Palacio Real czyli Pałacu Królewskiego, który został wykonany w stylu włoskiego baroku.

Ogrom turystów odwiedzających to miejsce jest tak duży, iż po chwili udaję się w kolejne miejsce a mianowicie Monasterio de las Descalzas Reales, czyli klasztoru z XVI wieku. W środku znajdują się obrazy takich malarzy jak: Sánchez Coello, Brueghel, Luini oraz Paolo de San Leocadi, Gaspar.

Będąc w Madrycie nie możemy zapomnieć również o odwiedzeniu innych zabytków w tym np. Muzeum Prado. Mi niestety nie starcza już czasu i muszę wyruszyć w podróż pociągiem po Hiszpanii w kierunku mojego kolejnego przystanku a mianowicie Barcelony.

Jest to najczęściej odwiedzane miasto w całej Hiszpanii. Znaleźć tu można wiele zabytków. Swój pobyt w Barcelonie rozpoczynam od zwiedzenia kościoła La Sagrada Familia, który zna chyba każdy w Europie. Jeśli nie słyszeliście tej nazwy to z pewnością będziecie kojarzyć fotografię, która znajduje się obok :)

Dzisiejszy wpis postanowiłam zakończyć już w tym momencie aby nie zdradzać wam wszystkich szczegółów mojej wyprawy do Hiszpanii w jednym wpisie. Wszystkich zainteresowanych zapraszam już, wkrótce na kolejną część podróży po przepięknym kraju jakim jest Hiszpania.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz