poniedziałek, 16 stycznia 2012

Egipt kraj faraonów cz.II

Pora na ciąg dalszy mojego wpisu dotyczącego tego przepięknego kraju. Egipt to kraj, w którym przeważa klimat skrajnie suchy zwrotnikowy - czyli innymi słowy mówiąc słońce świeci tam przez cały rok a o śniegu nie ma co marzyć. Ze względu na klimat większość mieszkańców skupia się na terenach w delcie i dolinie Nilu. Aby powiększyć obszary pod uprawy już tysiące lat temu rozpoczęto w Egipcie budowę systemów nawadniających (irygacyjnych). System ten rozbudowano w 1970 roku, kiedy zbudowano zaporę wodną zwaną Wielką Tamą oraz sztuczny zbiornik zwany Jeziorem Nasera a także elektrownię wodną.

Ostatnio moje zwiedzanie Egiptu zakończyłam na słynnych piramidach w Gizie oraz posągu Sfinksa
Ze względu na chęć spróbowania swoich sił w nurkowaniu postanowiłam udać się do kurortu turystycznego o nazwie Szarm el-Szejk, który znajduje się na Półwyspie Synaj. Czemu akurat tam?

Ponieważ jest to najbardziej znane miejsce dla miłośników nurkowania. Niepowtarzalne rafy koralowe ponad 1000 gatunków ryb a przede wszystkim wraki starych statków powodują, że miejsce to jest tak atrakcyjne dla nurków z całego świata. Aż chciałoby się zostać i wylegiwać w ciepłym słońcu ale wyruszyłam do Egiptu aby zobaczyć jak najwięcej widoków.


Znajdując się na Półwyspie Synaj niedaleko już na górę Synaj, gdzie według religii chrześcijańskiej Jahwe miał przekazać Mojżeszowi dwie tablice z Dziesięcioma Przykazaniami.
Oczywiście nie mogłabym opuścić Egiptu bez zwiedzenia znanych na całym świecie wykopalisk archeologicznych, które można spotkać na każdym kroku. Ciągłe odkrycia dotyczące historii tego kraju przeświadczają mnie w opinii, iż jeszcze nie wiele wiemy o historii starożytnego Egiptu.

1 komentarz:

  1. Super wpis. Zawsze chciałem pojechać do Egiptu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń