poniedziałek, 3 października 2011

Francja - państwo Napoleona

Na cel swojej pierwszej podróży wybrałam Francję. Może niektórym wybór wyda się zbyt banalny ale jak wiele kobiet ja także uważam, że jest to przepiękny kraj, który przyciąga nas jak magnes.

A więc zaczynamy!
   Swoją przygodę z Francją rozpoczynam w Paryżu, stolicy świata mody i kultury. Paryż jest miastem, w którym znajdziemy mnóstwo muzeów, przepięknych zabytków oraz wiele innych atrakcji. Nie można zapomnieć iż jest to również miasto zakochanych, które oferuje wiele romantycznych restauracji oraz miejsc idealnych na wyznanie miłości tej drugiej osobie.

   Pierwszy dzień rozpoczynam jak pewnie większość z turystów od wejścia na szczyt wieży Eiffla, która jest symbolem mającym uczcić stulecie Wielkiej Rewolucji Francuskiej. Schody prowadzące do 2 kondygnacji budowli wydają się ciągnąć w nieskończoność. Aby dostać się na szczyt wieży muszę skorzystać z windy, która w niespełna kilkadziesiąt sekund dowozi mnie w  miejsce z jednym z najpiękniejszych widoków na Paryż.

Kolejnym etapem mojej wirtualnej wycieczki po Paryżu będzie Katedra Notre-Dame, która jest jednym z najlepiej rozpoznawalnych gotyckich zabytków na świecie. Po wejściu na szczyt jednej z wież widokowych moim oczom ukazuje się jedna z najpiękniejszych panoram Paryża, którą niewątpliwie powinien zobaczyć każdy turysta odwiedzający to miasto.  Jeden dzień pobytu w Paryżu nie pozwala mi na zobaczenie zbyt wielu miejsc dlatego też mogę pozwolić sobie jeszcze na odwiedzenie cmentarza Pere Lachaise oraz Łuku Triumfalnego.

    Z Paryża przenoszę się do Lyonu, który jest trzecim co do wielkości miastem Francji. Mój harmonogram zwiedzania jest tak napięty, że mogę pozwolić sobie wyłącznie na zwiedzenie Vieux Lyon czyli tak zwanego Starego Lyonu. Jest to historyczna część miasta, która została wpisana na listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego ze względu na liczne zabytki gotyckie i renesansowe.
   Kolejnym etapem mojej podróży jest Marsylia, w której odwiedzam Kościół St. Victor oraz Bazylikę Notre-Dame. Marsylia jest jednym z miast, które obfituje w niezwykle ciekawe miejsca, które koniecznie trzeba zobaczyć podczas podróży do Francji. Oprócz wielu muzeów, zwiedzający mogą obejrzeć również przepiękne widoki, które pozostaną w pamięci na długi czas.
   Przedostatnim miejscem podczas mojej wirtualnej podróży po Francji jest Cannes, słynące w dzisiejszym świecie dzięki festiwalowi filmowemu, który każdego roku przyciąga najznakomitsze gwiazdy światowego filmu. Cannes jest idealnym miejscem dla osób lubiących wygrzewanie się na piaszczystych plażach w śródziemnomorskim klimacie.
   Przed powrotem do domu odwiedzam jeszcze ostatnie miasto na mojej mapie, którym jest stolica Lazurowego Wybrzeża - Nicea.  Miasto to słynie przede wszystkim ze specyficznego mikroklimatu, ze względu na otaczające je ze wszystkich stron wzgórza, stanowiące naturalna ochronę przed wiatrem. Dla turystów kochających wygrzewanie się na słońcu doskonałą informacją będzie fakt, iż w Nicei słońce świeci 320 dni w roku. Dlatego też miasto to przyciąga wielu turystów w każdej porze roku.
   Niestety jak wszystko co jest dobre moja podróż również dobiegła końca i muszę wracać do szarej rzeczywistości, która otacza mnie każdego dnia. Mam nadzieję, że podobnie jak ja poczuliście przez chwilę piękno tego państwa.

Chciałabym zachęcić wszystkich do komentowania moich wpisów i dzielenia się swoimi przeżyciami ze swoich podróży po świecie.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz