środa, 18 lipca 2012

Śródziemnomorska Portugalia cz.I

Na początku mojego kolejnego wpisu chciałabym przywitać wszystkich po tak długiej nieobecności. Mam nadzieję, że się za mną stęskniliście.

Wracając do mojej serii artykułów na temat podróżowania, chciałabym Was dzisiaj zabrać do Portugalii, przepięknego kraju znajdującego się na półwyspie Iberyjskim. Swoją podróż tym razem rozpocznę troszkę inaczej niż od przylotu samolotem. Dziś podróżuje stopem przez całą Europę. Należę do osób bardzo odważnych dlatego też pomysł ten wydaje mi się na prawdę super:) W kolejnych wpisach z pewnością opiszę wam dokładniej całą podróż. Teraz jednak po dojechaniu do stolicy kraju Lizbony rozpoczynam moją kolejną podróż.


Portugalia to wysunięty najbardziej na zachód kraj w całej Europie. Nie muszę chyba pisać, że tutejszy klimat jest dosłownie cudowny. Bywa tak, że w niektórych częściach kraju można opalać się przez cały rok niezależne czy jest lato czy zima (oj chciałabym tak mieszkać). Sama Lizbona natomiast to miasto bogate w zabytki i miejsca, które każdy odwiedzający musi zobaczyć. Przykładem mogą być: Zamek św. Jerzego, Katedra Sé w Lizbonie, Torre de Belém w dzielnicy Belém oraz Kościół św. Antoniego.

Jednak moim głównym celem nie są zabytki lecz odwiedzenie przepięknych stadionów piłkarskich. Nie wszyscy wiedzą, że Lizbona jako stolica Portugalii jest także jednym z jej sportowych centrów. Swoją siedzibę mają tu m.in. takie kluby jak SL Benfica czy Sporting CP.

Tym miłym akcentem zakończę mój dzisiejszy wpis a o dalszej wycieczce napiszę w kolejnym materiale:)

Jeszcze raz chciałam wszystkich przywitać po tak długiej przerwie!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz